11 Aralık 2012 Salı

4 Yıl sonra İlk Kez!

   Sulu köfte yaptım.
   4 yıl sonra ilk kez sulu köfte yaptım.

   Çocuklardan önce sık sık yaptığım bir yemekti. Çocuklardan sonraysa hiç kalkışmadım. 'aman ne var bunda. sulu köfte dediğin nedir. mantı, su böreği, içli köfte, baklava yapsan neyse' diyenleri duyar gibi oluyorum. Onları beceremediğim bir gerçek tabii ama sulu köfteyi de yabana atmayın. O köfteleri teek teek yuvarlayacaksın, soğanı doğrayıp kavuracaksın, sonra salçayı da kavurup suyu ekleyeceksin. Su kaynadiktan sonra köfteleri atacaksın. Ara ara karıştırııp pişireceksin.Piştikten sonra yumurta sarısı ve limonla terbiyeleyeceksin. İkizlerin ilk aylarında masanın üzerinden hiç kaldırmadığımız fıstık ezmesi,reçel,ekmek bizim temel gıdamızdı.Acıktıkça yerdik. Yavaş yavaş yemek pişmeye başlayınca evde mutlu olmuştuk. Fırında tavuk, fırında balık, düdüklü tencere yemekleri geldi önce. Kuzuların babası çabuk ve lezetli yemek tarifleri bulmakta daha gayretliydi ki hala öyledir kendisi. Böylelikle Çin yemekleriyle tanıştık.Önceki günden pilava yumurta kırarak yapılan çinlilerin geneleneksel kahvaltısı bizim favorimizdi. Sonrasında kendimizi çok geliştirdik tabii.

http://www.youtube.com/watch?v=jELn5El1Zwc

   Sonra sonra çocukların da yaparken yardım ettikleri fırında köfte aşamasına geçtik ki büyük bir aşamaydı bizim için. Yanına da çorba pilav pişirebildik mi değmeyin keyfimize. Ama sulu köfte başka. Sulu köfte bizim için bir dönüm noktası oldu. Ben o köfteleri yuvarlarken kuzular içeride kendi kendilerine oynadılar: ne çişim geldi diyen oldu, ne susadım diyen, ne canı sıkılan,ne kucak isteyen..Bir ara Gülrucuk bacaklarıma asılınca önüne bir parça et attım. Onu mıncıklarken Gülru bir de baktım ki ben köfteleri yuvarlamışım.

   Sulu köfte yapabilme seviyesine geldiğimiz için mutluyuz gururluyuz,duygusalız tabii ama işin bir de öteki yüzü var ki bu beni oldukça endişelendiriyor : Ortada sürüklenen her ev işine, mutfaktaki tembelliğime çocukları bahane ediyordum. Herkes de bana hak veriyordu.'Aman nasıl yetişecen üç çocukla..' diyorlardı. Ama..ama artık bahanem kalmadııı..!!!

Acaba dördüncüye mi girişsem??Ama çözüm değil. Eninde sonunda o da büyüyecek.

Kaçış yok..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder