24 Aralık 2012 Pazartesi

Kardan Adam

   Benim büyüdüğüm yerde kar yağmaz:Yurdumun en güneyi Hatay'dır burası.Yağsa da şöyle bir atıştırır, o da on senede bir,ama tutmaz. Sıradışı bir durum olduğundan herkes camlara üşüşür karın yağışını izlemek için. Görmeyen kalmasın diye insanlar birbirine haber verir: 'Kar yağıyooorr.' Üniversiteyi okuduuğum şehirde, istanbul'da ise kar yağar.


  Okulun ilk yılı. Bir gün derse gitmek için dışarı çıktım. Bir de ne göreyim??Kar yağmış. Üstelik tüm sokak, kaldırımlar karla kaplı. 'Bu karın  üstünde nasıl yürünür ki?' diye düşünmüştüm. Sonra sonra karın üstünde yürümeye, hatta düşmeden yürümeye alıştım tabii. E İstanbul da Kanada değil . Aylarca kar altında kalmıyor şehir. O nedenle alışmak çok zor olmadı. Bundan birkaç yıl sonra, sanırım mezuniyetime yakındı, yine İstanbul'a kar yağmıştı. Okul tatil, dersler sınavlar iptal, otobüsler de öyle. Bir yere gidemiyoruz. Kendimizi kaldığımız yurdun önüne attık, karda eğlenmeye çalışıyoruz. Bir arkadaşla birlikte  kardan adam yapalım dedik. Ben Hatay'lı, arkadaşım Adana'lı, iki kar görmemiş beceremedik tabii. Biz karı avuç avuç alıp üst üste koymaya çalışıyorduk. İmdadımıza sokaktaki çocuklar yetişti: 'Öyle yapılmaz ablaaa' diye bize nasıl kardan adam yapılır öğretttiler. Önce küçük bir kar topu yapıyormuşsun, sonra onu yuvarlıyormuşsun. O küçük kar topu büyüyormuş yuvarlanırken.


 Gülru ve İbrahim kara bulanırken
    Geçen hafta da Ankara'ya kar yağdı tekrar. Bu kez daha güçlüydü, biraz yerde birikme eğilimi gösterdi. Çocuklar çok sevindiler tabii. Okula gitmek istemediler. Ben de -Türkiye'de- kar yağarken  araba sürmeye cesaret edemediğimden memnuniyetle kabul ettim isteklerini.  Kanada'dan gelirken getirdiğimiz, geçen kış da çok işimize yarayan kar tulumlarını çıkardım. İbrahim ve Gulru heyecanla giydiler tulumları. Güzide hanım reddetti. Süsü bozulacağından pantolon bile giymedi.Kar tulumu da biraz küçülmüş, onun da etkisi var. Etekle indi karda oynamaya.




Kar topu oynarken




 Çocuklara küçük de olsa bir kardan adam yapayım dedim. Karşı binadan bir çocuk kocaman bir kardan adam yapmıştı bile. Beceremedim yine.








Kardan adamla hatıra fotografı

       Biz de eve çıkıp buzdolabını  kardan adam yaptık.Bir arkadaşım linki göndermişti,  şurada gördük.Bayıllldılar çocuklar.Çok keyif aldılar,çok mutlu oldular. Hergün babalarına gösteriyorlar: 'Baaak baba biz naaptık' diye. Karşısına  geçip svinçle  kıkırdıyorlar :'hihihii çokk güzel ollduuu.' Kendileri emek harcayınca çok kıymetli oldu. Kendileri renklere  karar verdiler, çizdiler, kestiler,yapıştırdılar. Ben  sadece bantları koparıp verdim ve onları yönlendirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder