29 Mart 2013 Cuma

HIRS

Geçen gün okulda sınıf arkadaşı Güzide'yi ağlatmış. Güzide'ye bir sebepten kızınca 'Çirkinsin!!!' diye bağırmış  çocuk. Güzide zaten alıngandır. Bedeniyle ilgili konularda da hassas nedense.Epey üzülmüş, ağlamış yavrucak. Öğretmeni olayı bana anlattıktan sonra Güzide'nin bu kadar alınmasına, üzülmesine şaşırdığını söyledi. Kendilerini savunmuyorlar, dedi. Mesela İbrahim biri onu itince hiç karşılık vermiyormuş.

Vermesi mi gerekiyordu ?

Ben de öğretmenin şaşırmasına şaşırdım. Ayrıca öğrencisini  'veliye şikayet etmesini' de garipsedim. 'Sizin çocuk çok haylaz', 'hiiç dersi dinlemiyor' 'ödevini yapmıyor ' vb. şikayetlerden ne farkı var?: 'Sizin çocuklar kendilerini savunmuyorlar.'

'Yani karakterleri...öyleler işte' deyiverdim. Bir yandan da aklımdan turlu turlu dusunceler geçiyor:
 Ay ben bu çocuklara baskı mı uyguluyorum?
 Sınırlıyor muyum onları da böyle oldular?
Ama evde birbirlerini yiyorlar yeri gelince, bir sorun olamaz.

Ertesi gün Güzide'yi ağlatn çocuğun annesiyle karşılaştık kapıda. Çocukların giyinmelerini bekliyoruz. 'Yaa bizim oğlan alatmış Güzide'yi. Çok kızdık dün akşam, ceza falan verdik.' dedi. 'Ya ceza falan vermeseydiniz. olur öyle şeyler, hem çocuk onlar unutmuşlardır bile' dedim. Önce söylediklerim mantıklı geldi bana . Sonra bir anda bir ampul yandi kafamda :çocuklar bana çekmiş yahu..
Guzide'yi aglatan cocuk o gun de aglatmis birilerini. Annesi 'niye oyle yaptin bakiim deyince cocuk 'yyyapariiim kizarimm beni uzeni aglatiriiimm' diye cevap verdi. O anda cocuk gozume 5 yasinda sevimli bir cocuk degil de 7 basli bir ejderha, tek gozlu bir dev ya da bir seri katil olarak gorunuyordu. Booyle kuzu gibi, kavgaya falan bulasmayan cocuklarim oldugu icin sukrettim. Bir yandan da onlar icin endiselenmeye basladim. Ya bunlar kendilerini, haklarini savunmayi ogrenemezlerse. Hayatta nelerle, kimlerle karsilasacaklar kimbilir. Ya cok uzulurlerse, incinirlerse...
Eve geldik, dama oynuyoruz hep beraber. Aslinda Ibrahimle Guzide oynuyorlar,ben baslarinda duruyorum. 'Menim siraaam diye arada taslarin arasina dalan Gulru'yu zaptetmeye calisiyorum bir yandan. Oynarken Ibrahim'e: 'Oglum tasini oraya koyarsan Guzide yer tasini' dedim. 'Yesin anneeee' dedi. 'E oyunu kazanir, sen de kaybedersin' diye kiskirtmaya calistim. 'Berabere kaliriz anneeee' dedi. Anladim ki hirs da yok benimkilerde. A be yavrum dedim icimden. Bunun okul hayati vaarr, liselere giris sinavi vaarr, universite sinavi vaarr, is hayati vaarr, var da var. Naapcaksiniz siz hirs,azim olmadan??
Sonra bir silkelendim, kendilerini geldim. Ya ben neleri dusunuyorum simdiden. Onlar olduklari gibi guzeller. Herkesin basari zannettiklerini elde etmeseler de olur. Hem daha 4 yasindalar. Sahi yaaa niye dertleniyorum simdiden??? Bir daha silkelendim soyle. Optum ucunu de...

1 yorum:

  1. Yuksel eklediklerini hep okuyorum masalas ne guzel annesin sen. Cok dusunme gelecegi. Onemli loan karakterli olmalari buyuyunce kendilerini ezdirmezler hemde bizim felsefemiz ezen olmaktansa Ezilen olmak dini.

    YanıtlaSil