29 Mart 2013 Cuma

Yüz Boyama

Öyle on parmağında on marifet, eli her işe yatkın, becerikli, yani annemin hayallerindeki gibi biri değilim ne yazık ki. Öyle elişi, resim, sanat  hiç anlamam. O taraklarda bezim yoktur. Ama anne olunca herşey lazım oluyor valla. Keşke dikiş bilseydim, keşke hamur açabilseydim, keşke ahşap boyama, ebru falan yapabilseydim diye çok hayıflandım. 
Geçenlerde misafirlerimiz gelecekti. F. ve B. gelecek misafirlerimizin kızları bizimkilerin de yakın arkadasları. Onlar geldiğinde aktivite olur, çocuklara eğlence olur diye almıştım yüz boyama kalemlerini. Ama unuttum ortaya çıkarmayı :)  Zaten çocuklar da birlikte oynarken hiç sıkılmadılar, ekstra eğlenceye gerek kalmadı.
Misafirler geldikten birkaç gün sonra koyduğum yerde buldum boyaları. O gün banyo günüydü. Yine itirazlar başlamıştı. Banyo yapmak istemiyorlardı.  Normalde kafalarını koklayıp 'üüüff kokmuş saçların hadi yıkayalım' diyordum.Her zamanki taktiğimi kullanmak istemedim.Ben de boyaları çıkardım, eğer banyo yapacaklarsa yüzlerini boyayabileceğimi söyledim. Aslında ileriye yönelik söz almak pek işe yaramıyor çocuklarda. Verdikleri sözü unutuveriyorlar. Bizimkiler de unuttular, yine itiraz ettiler banyoya. Yüzlerini temizlemezsek çok sevdikleri yastıklarına, çarşaflarına boyanın bulaşacağını söyledim bu kez. Onlar için saçlarının kötü kokmasından daha geçerli bir sebepti. 

Daha önce Youtube'da videolar görmüştüm yüz boyama ile ilgili. İyi ki var şu youtube. Herşeyi ondan öğreniyorum valla. Yine başvurduk youtube'a. Pek çok video var ama şu kanaldakiler en kolayı. Tam benim gibi acemilere göre. Ötekiler hep fırçayla falan bildiğin ressam gibi resim yapıyorlardı suratlara.

Güzide Hello Kitty seçti.


 İbrahim Spiderman istedi.



Gülru'nun ne istediği belli değildi. Benim yaptığımı beğenmedi. yıkadık, kendi boyadı yüzünü.


Ertesi gün okula giderken de istediler yüz boyama. Tüm yüzlerini boyayamayacağımı söyledim. Yanaklarına küçük resimler yapmamı kabul ettiler. Bunları da kafadan uydurdum, becerebildiğim kadarıyla çizdim. Beğendiler neyse ki. 




 Sonraki günlerde Güzide'yi bir kelebek yaptık. İbrahim yine Spiderman seçmişti. O filmi ya da çizgi filmi izlemedi ama arkadaşlarının kıyafetlerinde,ayakkabılarında falan görüp öğrenmiş.


 Gülru'dan yine bir serbest çalışma örneği. Ben de onun boyadıklarının üstünden boyayıp 'gökkuşağı' yaptım yüzüne.

2 yorum:

  1. Süpersin Yüksel Abla :)
    Hayranım enerjine ;)
    blog açtığını bilmiyordum neden reklam yapmıyorsun:)Ben tesadüfen yüz boyama ile ilgili birşeyler anlatan blog diye açtım ;)

    YanıtlaSil
  2. Facebookta statusuma linki veriyorum bazen. hic farketmedin mi ayol???
    biz kendi kendimize takiliyoz boyle. maksat anilar biriksin :))

    YanıtlaSil